Καλή Χρονιά!

Καλή  Χρονιά!

Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου 2013

ιστορία με σχήματα...!!!

αφού ολοκληρώσαμε τα διαστημικά μας ταξίδια, αν και οι πλανήτες και τα διαστημόπλοια απασχολούν ακόμα τα παιδάκια μας,
 μια μέρα παίξαμε με τα σχήματα. 
αφήσαμε μεγάλα χάρτινα σχήματα -τα 4 βασικά τρίγωνο, τετράγωνο, ορθογώνιο, κύκλος-
στην παρεούλα για ερέθισμα και τα παιδιά έπεσαν επάνω τους να τα δουν και να τα πιάσουν..
αλήθεια ξέρετε παιδιά τα ονόματά τους,;;
είπαν σχήματα, σχέδια, κύκλος, στρογγυλό, τετράγωνο, δεν έχει αστέρι....

....η κυρία γίνεται ντελάλης και ανακοινώνει στα παιδιά πως στη σχηματοχώρα
τα σχήματα τσακώθηκαν!!! και θέλουν να βγάλουν λόγο στην πλατεία της χώρας
να πουν ποιο είναι το καλύτερο και για ποιο λόγο πρέπει να τα ψηφίσουν

ζητάνε τη βοήθεια των παιδιών και η ιστορία αρχίζει!!!

..εδώ λέω την αγαπημένη μου ιστορία με τα σχήματα που πριν πολλά χρόνια "έφτιαξα" στο Πανεπιστήμιο για την εργασία μου... και είναι η εξής:



“ Σήμερα έχω να σας πω σημαντικά νέα. Υπάρχουν μεγάλες διαφωνίες και κουτσομπολιά στη σχηματοχώρα. Τα σχήματα έχουν αρχίσει να τσακώνονται μεταξύ τους για το ποιο είναι καλύτερο από τα άλλα. Τα έχει πιάσει μανία και θέλουν όλα να βγάλουν αρχηγό σ’ αυτή τη χώρα και το κακό είναι πως θέλουν όλα να γίνουν αρχηγοί. Γι’ αυτό αρχίζουν να μιλάνε για τα προτερήματά τους και για το λόγο που είναι καλύτερα απ’ τα άλλα σχήματα. Έτσι λοιπόν αποφάσισαν να κάνουν εκλογές και θέλουν τη βοήθειά σας. Θα παρουσιαστούν όλα στην πλατεία της χώρας να βγάλουν λόγο και εσείς θα ψηφίσετε. Θέλω όμως και έναν βοηθό που θα αναγγέλει τους ομιλητές.
Παρουσιάζεται το τρίγωνο και λέει: “ Εγώ είμαι το τρίγωνο και είμαι πολύ χρήσιμο σχήμα γι’ αυτή τη χώρα. Έχω τρεις μύτες πολύ όμορφες και το μυτερό μου σχήμα με βοηθάει να σκάβω τα περιβόλια της χώρας μας, να καρφώνω τα καλώδια πάνω στις κολώνες, να κάνω τρύπες στους τοίχους και να βάζω όμορφες ζωγραφιές στα σπίτια σας. Κι άμα σταθώ είμαι περήφανο κι όμορφο σαν ψηλό βουνό. Και επίσης μπορούν όλα τα παιδιά σχήματα να κάνουν τσουλήθρα πάνω στις πλευρές μου. Αυτά είχα να πω, σας ευχαριστώ”.
Ας χειροκροτήσουμε το τρίγωνο κι ας περάσει το τετράγωνο. Το τετράγωνο πετάγεται με τα μεγάλα του βήματα τακ-τακ:
“ Αν είσαι εσύ επιβλητικό εγώ τι πρέπει να πω; Είμαι το τετράγωνο, μεγάλο και όμορφο και περπατώ μεγαλόπρεπα, με μεγαλύτερα βήματα απ’ ότι εσύ τρίγωνο. Μπορώ να γίνω ένας μεγάλος πίνακας με πολλά φώτα και ζωγραφιές και να ομορφαίνω τη χώρα μας. Μπορώ να γίνω ένα μαγικό παράθυρο που θα στέκομαι στην είσοδο της πόλης και να μοιράζω όνειρα. Ή ένα μεγάλο κάθισμα γιατί μπορώ και στέκομαι πολύ καλά στην πλευρά μου και μπορούν να ξεκουράζονται πάνω μου οι επισκέπτες σχήματα της χώρας μας. Όπου πηγαίνω ως αρχηγός θα μ’ αναγνωρίζουν και θα με σέβονται. Σας ευχαριστώ”.
Ας χειροκροτήσουμε και το τετράγωνο κι ας περάσει ο κύκλος. Βμμμ!!! κάνει ο κύκλος και μπαίνει στο κέντρο.
Εγώ είμαι ο κύκλος και τρέχω σαν βολίδα. Τσουλάω συνεχώς και μπορώ να μεταφέρω μηνύματα σ’ όλη τη σχηματοχώρα, μπορώ να κουβαλάω τα πάντα, γιατί είμαι δυνατός, και να τα πηγαίνω όπου χρειάζεται γρήγορα. Μπορείτε να κοιμάστε πάνω μου σαν να είμαι μαξιλάρι, να στέκομαι σε όποιο σημείο της πόλης θέλετε και να με αναγνωρίζετε γιατί δεν αλλάζω όπως και να στέκομαι, όρθιος ή ξαπλωμένος. Σας ευχαριστώ”.
Ας χειροκροτήσουμε και τον κύκλο  κι ας περάσει και το τελευταίο υποψήφιο σχήμα το ορθογώνιο. Το ορθογώνιο μπαίνει περπατώντας και με τις δυο πλευρές, ντααπ-νταπ.
Εγώ είμαι το ορθογώνιο και φυσικά όπως θα βλέπετε είμαι το καλύτερο σχήμα. Πρέπει να ψηφίσετε να γίνω αρχηγός γιατί είμαι το μεγαλύτερο σχήμα από όλα τα προηγούμενα που μίλησαν. Μπορώ να σταθώ όρθιο έτσι (δείχνει) και να γίνω πολύ ψηλό. Έτσι βλέπω πολύ ψηλά και μακριά από τη χώρα, θα βλέπω οποιονδήποτε έρχεται εχθρό ή φίλο. Μπορώ να στέκομαι και έτσι και να γίνομαι μακρύς. Μπορώ να πιάνω δηλαδή πράγματα από μακριά και να σας τα προσφέρω, έτσι μακρύ όπως θα είμαι μπορώ να γίνω ένα πολύ μεγάλο κάθισμα όπου θα μπορούν να χωράνε πολλά σχήματα όχι μόνο ένα. Πιστεύω πως εμένα πρέπει να ψηφίσετε, σας ευχαριστώ”.
Τελείωσαν λοιπόν οι λόγοι των αγαπητών σχημάτων μας και εμείς θα πρέπει να τα βοηθήσουμε και να εκλέξουμε το βασιλιά των σχημάτων”.

...μόλις τέλειωσε η ιστορία μας ξεκινήσαμε συζήτηση για το ποιο σχήμα θα ψηφίσουμεκαι γιατί. Έχει πάντα ενδιαφέρον πως χρησιμοποιούν τα παιδιά τα επιχειρήματα των σχημάτων, τι ιδιότητες των σχημάτων τελικά, που μας δέιχνει πως με αυτό τον παιγνιώδη τρόπο τα παιδιά διαχειρίζονται τις ιδιότητες των σχημάτων.
...ας ζωγραφίσουμε λοιπόν το σχήμα που ψηφίζουμε.. 


..και φυσικά μετράμε τις ψήφους και βάζουμε κάτω από κάθε στήλη με τα σχήματα τον συνολικό αριθμό ...και κέρδισε ο κύκλος!! με 8 ψήφους!!
 το παιχνίδι μας θα συνεχιστεί και θα σκεφτούμε πως θα μπορούσαν να ζουν τώρα αυτά τα σχήματα και να το κάνουμε θεατρικό παιχνίδι.... και ίσως να φτιάξουμε κι έναν μεγάλο κύκλο να στολίσουμε την τάξη μας!!

5 σχόλια:

  1. ΤΕΛΕΙΟ ΤΙ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ!!!!!!!!!!!ΜΠΡΑΒΟ ΜΑΡΙΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΟ! ΜΟΥ ΔΙΝΕΙΣ ΙΔΕΕΣ! ΜΠΡΑΒΟ ΜΑΡΙΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. κορίτσια ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια!! πολλές φορές δεν προλαβαίνω να απαντήσω!! βραβειάκι;;;; Μαρία δεν το πιστεύω! έρχομαι να δω! Καλή εβδομάδα σε όλους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή